شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۱:۳۵:۲۳

بررسی موانع صادرات در پارس جنوبی

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و صنایع موجود در آن سهم بزرگی در تولید ناخالص ملی دارد که در شرایط پساتحریم فرآیند صادرات محصولات این منطقه تسریع می‌یابد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا از بوشهر مهدی یوسفی در نشست با مدیرکل حمل و نقل و ترانزیت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران و مسئولان محلی اظهار داشت: گمرک این منطقه رتبه نخست صادرات را در میان گمرکات کشور به خود اختصاص داده است. وی اضافه کرد: درسال گذشته بیش از 21 میلیون تن کالا به ارزش 19 میلیارد دلار از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج از کشور صادر شد که این امر با توجه به راه‌اندازی فازهای جدید پارس جنوبی و از سویی دیگر ورود کشورهای اروپایی به فهرست مشتریان محصولات تولیدی این منطقه پیش‌بینی می‌شود صادرات کالا به خارج از کشور در شرایط پسا تحریم رشد چشمگیر داشته باشد.

یوسفی ادامه داد: از زمان آغاز مسئولیتم در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس همواره سعی کرده‌ایم با اصلاح برخی ازموانع و خلاء‌های موجود، ورود تجهیزات و کالاهای مورد نیاز فازهای پارس جنوبی و مجتمع‌های پتروشیمی به منظور تسریع در اجرای پروژه تسهیل کنیم طوری که تعداد دروازه‌های گمرکی در محدوده‌های مجتمع‌های پتروشیمی که پیش از این 38 مورد بود اکنون به یک دروازه کاهش یافته است که مشابه آن در محدوده فازهای پالایشگاهی نیز دردست اجراست. مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به شرایط پسا تحریم و لزوم تسریع در فرآیند صادرات کالا گفت: در این جلسه اصلاح برخی از رویه‌ها و دستور‌العمل‌ها که مانع از تسریع در صادرات قانونی کالاهای تولیدی منطقه می‌شود مورد بررسی قرار گرفت ضمن آنکه هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاهی می‌تواند در این زمینه نقش موثری ایفا کند. یوسفی سوخت رسانی به شناور حامل کالاهای صادراتی، دموراژ نمونه برداری از مخازن و طولانی شدن بررسی آن در آزمایشگاه را از مهمترین موارد مطرح شده در این جلسه عنوان کرد که برای تسهیل در امر صادرات کالا از سوی مسئولان تصمیم‌گیری‌های لازم انجام شد.



  کد خبر : 1115
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :